«Θαρραλέα» χαρακτήρισε την πρόταση της ΔΑΠ-ΔΦΚ για «κατάργηση του ασύλου της ανομίας στα πανεπιστήμια» ο πρόεδρος της Ν.Δ., κ. Αντώνης Σαμαράς, που εξέφρασε την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι οι «γαλάζιοι» νεολαίοι, μιλάνε για αξιολόγηση και εξωστρέφεια των πανεπιστημίων.
«Να θυμούνται όλοι αυτή την ημερομηνία: 21 Φλεβάρη του 2011. Είναι η ημερομηνία που η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, μέσα από τη δική της πλατφόρμα, τη δική της διαβούλευση, τις δικές της προτάσεις, τελικά, έσπασε τα κατεστημένα άλατα δεκαετιών στην Ελληνική Παιδεία. Για να αλλάξει, επιτέλους, νοοτροπία η παιδεία μας», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Σαμαράς, στο χαιρετισμό του σε εκδήλωση της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, παρουσία των τομεαρχών, κ. Αρη Σπηλιωτόπουλου και κ. Κυριάκου Μητσοτάκη και του προέδρου της ΟΝΝΕΔ, κ. Ανδρέα Παπαμιμίκου, τόνισε δε την ανάγκη να υπάρξει ένας ευρύτατος διάλογος για τα θέματα της παιδείας μακριά από αγκυλώσεις και στεγανά και προανήγγειλε ότι οι θέσεις της «γαλάζιας» νεολαίας θα κατατεθούν από τη Ν.Δ. και στη Βουλή.
Ο πρόεδρος της Ν.Δ. χαρακτήρισε τη σημερινή ημέρα ως την ημέρα που η ΔΑΠ με τη δική της πλατφόρμα έσπασε τα κατεστημένα δεκαετιών στην ελληνική Παιδεία για να αλλάξει νοοτροπία και άκουσε τους νεολαίους να ζητάνε την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, τη ριζική αλλαγή του άρθρου 16, για να επιτραπεί η δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων, ιδιωτική χρηματοδότηση, σύνδεση με την αγορά εργασίας, κατάργηση της ΕΦΕΕ , χορήγηση κινήτρων για επαναπατρισμό Ελλήνων επιστημόνων, αλλαγή στον τρόπο εισαγωγής των Πανεπιστημίων, κ.α.
«Βλέπετε τι γίνεται στην Ευρώπη, εκεί όπου τα Πανεπιστήμια είναι ατμομηχανή ανάπτυξης» είπε ο κ. Σαμαράς και έκανε λόγο για σύνθημα αλλαγής νοοτροπίας στο χώρο της παιδείας.
«Ανοίγετε έναν ευρύτερο διάλογο μέσα στα πανεπιστήμια και την κοινωνία, στον οποίο θα συμμετάσχουμε κι εμείς ως κόμμα. Εμείς αντλήσαμε ήδη πολύτιμα συμπεράσματα από την πρότασή σας και θα την φέρουμε μέσα κι έξω από το κοινοβούλιο για να κερδίσουμε το στοίχημα της παιδείας. Κάνετε μία σταυροφορία για την παιδεία, πάνω και πέρα από ιδεοληψίες» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Οι γαλάζιες προτάσεις:
Με κεντρικό σύνθημα «αλλάζουμε νοοτροπία, αλλάζουμε Παιδεία», η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ παρουσίασε τις προτάσεις της, που στηρίζονται σε τέσσερις πυλώνες, που αντανακλούν τέσσερις βασικές κατηγοριοποιήσεις των προβλημάτων λειτουργίας της ανώτατης εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
Ειδικότερα, ορισμένα βασικά σημεία της νέας Πρότασης Παιδείας είναι:
- Στήριξη της απευθείας ιδιωτικής χρηματοδότησης ως συμπληρωματικό μέτρο οικονομικής ενίσχυσης στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.
- Ενθάρρυνση της δυνατότητας των επιχειρήσεων να χρηματοδοτούν τη λειτουργία μεταπτυχιακών σπουδών με απώτερο σκοπό την αμεσότερη σύνδεση των αποφοίτων με την αγορά εργασίας.
- Αυστηρότερη εσωτερική αξιολόγηση του διδακτικού προσωπικού. Όσοι καθηγητές εμφανίζουν συνεχείς αρνητικές κρίσεις ή αποδεικνύονται ασυνεπείς στις υποχρεώσεις τους, να αντιμετωπίζουν κυρώσεις που θα φτάνουν μέχρι το σημείο έκπτωσης του ακαδημαϊκού αξιώματός τους.
- Σύνδεση των αποτελεσμάτων εξωτερικής αξιολόγησης με τη χρηματοδότηση, μέσω επίσημης κατάταξης των ελληνικών ιδρυμάτων. Πέρα από την πάγια χρηματοδότηση, που θα λαμβάνουν τα ιδρύματα για τις λειτουργικές τους ανάγκες, θα πρέπει να λαμβάνουν bonus χρηματοδότησης ανάλογα με την κατάταξή τους.
- Ίδρυση παραρτημάτων των ελληνικών ιδρυμάτων στο εξωτερικό. Στόχος θα πρέπει να είναι η εξαγωγή της ελληνικής γνώσης στο εξωτερικό κι η εισροή εσόδων στα ελληνικά ιδρύματα, κυρίως σε χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και του αραβικού κόσμου.
- Χορήγηση κινήτρων για τον επαναπατρισμό Ελλήνων επιστημόνων που ζουν, εργάζονται και διαπρέπουν στο εξωτερικό.
- Το μοντέλο ακαδημαϊκής διακυβέρνησης να γίνει ως εξής: 1) Σύγκλητος (με αυστηρά ακαδημαϊκά καθήκοντα και επίβλεψη του 4ετούς προγραμματισμού), 2) Πρυτανικό Συμβούλιο (εκτελεστική και διοικητική διαχείριση - σύνθεση: Πρύτανης, Αντιπρυτάνεις, Εκτελεστικός Διευθυντής, εκπρόσωπος φοιτητών). Ο Εκτελεστικός Διευθυντής θα προέρχεται από την ανοιχτή αγορά με καθήκοντα οικονομικής και διοικητικής διαχείρισης, 3) Συμβούλιο Στήριξης.
To Συμβούλιο Στήριξης με συμβουλευτικό και γνωμοδοτικό χαρακτήρα, θα αποτελείται από εκπροσώπους του ιδρύματος, ανθρώπους της αγοράς και τοπικούς φορείς. Στόχος, η διάδοση της καλής φήμης του ιδρύματος και η προσέλκυση επιπλέον εσόδων.
- Χορήγηση στους φοιτητές e-readers και e-books προς αντικατάσταση των συγγραμμάτων. Ένα e-reader κοστίζει περίπου 150 ευρώ, την ίδια στιγμή που το κόστος των συγγραμμάτων μπορεί να φτάσει και στην τετραπλάσια τιμή. Έτσι θα εξοικονομηθούν δαπάνες για βελτίωση των υποδομών και παράλληλα θα γίνει πράξη ο θεσμός του πολλαπλού συγγράμματος, που σήμερα υπολειτουργεί.
- Κατάργηση του θεσμού της ΕΦΕΕ - δημιουργία νέου οργάνου. Διεξαγωγή φοιτητικών εκλογών κάθε δύο χρόνια με παρουσία δικαστικού αντιπροσώπου. Έτσι θα δίνεται η δυνατότητα στις παρατάξεις να παράγουν ουσιαστικές προτάσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και να μην αφοσιώνονται αποκλειστικά και μόνο στις εκλογές. Είναι αξιοσημείωτο ότι μέχρι σήμερα η χώρα μας είναι από τις ελάχιστες, που δεν έχουν εκπρόσωπο φοιτητών στις ευρωπαϊκές διασκέψεις για την Παιδεία.
- Κατάργηση του ασύλου. «Οι δημόσιες αρχές πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να επέμβουν κάθε φορά, που διαπράττονται εγκληματικές πράξεις με απλή καταγγελία».
- Στήριξη της προστασίας της διακίνησης ιδεών, διδασκαλίας και συνδικαλισμού, αλλά όχι στο άσυλο ανομίας. Προτείνεται η δημιουργία Πανεπιστημιακής ομάδας, που θα αναλάβει τη φύλαξη και ενημέρωση των αρχών.
- Να επιτραπεί η δυνατότητα ίδρυσης μη κρατικών Πανεπιστημίων. Τα νέα ιδρύματα θα πρέπει να διέπονται από αυστηρό πλαίσιο λειτουργίας και αξιολόγησης, ενισχύοντας τον ανταγωνισμό με τα δημόσια ιδρύματα.
- Αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τα ακαδημαϊκά Τμήματα οφείλουν να έχουν ουσιαστικό λόγο στην επιλογή των εισακτέων και του αριθμού τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου