Η ΟΛΜΕ καταγγέλει ότι μοιράζει προκλητικά τεράστια ποσά από το ΕΣΠΑ σε ιδιώτες για καταγραφή, σχεδιασμό και προβολή εκπαιδευτικών δράσεων!
Ενώ δρομολογούνται περικοπές σε στοιχειώδεις δαπάνες για τη λειτουργία των σχολείων. Ενώ οι διορισμοί εκπαιδευτικών παγώνουν. Ενώ οι προσλήψεις των αναπληρωτών έγιναν φέτος με καθυστέρηση και κατά πολύ μειωμένες. Ενώ μειώνονται οι μισθοί των εκπαιδευτικών. Ενώ μειώνονται τα κονδύλια των σχολικών επιτροπών...
Ενώ η υποχρηματοδότηση μαστίζει όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης... Το υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με καταγγελία της ΟΛΜΕ, μοιράζει προκλητικά τεράστια ποσά που προβλέπονται από το ΕΣΠΑ, σε εταιρείες ιδιωτικών συμφερόντων, για καταγραφή, σχεδιασμό και διαφήμιση εκπαιδευτικών δράσεων.
Ενώ η υποχρηματοδότηση μαστίζει όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης... Το υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με καταγγελία της ΟΛΜΕ, μοιράζει προκλητικά τεράστια ποσά που προβλέπονται από το ΕΣΠΑ, σε εταιρείες ιδιωτικών συμφερόντων, για καταγραφή, σχεδιασμό και διαφήμιση εκπαιδευτικών δράσεων.
Ετσι, για να αποτυπωθεί η υπάρχουσα κατάσταση στη Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση (δηλαδή να καταγραφούν τα σχολεία, οι μαθητές, όλο το δυναμικό), το υπουργείο Παιδείας με απόφαση του στις 8/11/2010 με αριθμό πρωτοκόλλου 21975 θα διαθέσει από το ΕΣΠΑ 343.150 ευρώ.
Ταξίδια
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ε», για τη συγκεκριμένη δράση έγινε προκήρυξη ενδιαφέροντος με μοναδικό αποδέκτη το ΕΑΙΤΥ. Πρόκειται για ένα Ινστιτούτο Τεχνολογιών Υπολογιστών που ανήκει στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Στο πλαίσιο του παραπάνω έργου προβλέπονται οι εξής δράσεις:
* Αποτύπωση αντικειμενικών στοιχείων για τα ΕΠΑΛ, τα ΕΠΑΣ και τις ΣΕΚ.
* Διενέργεια ποσοτικής έρευνας και ποιοτικής έρευνας.
* Διενέργεια ημερίδας (έγινε χθες).
* Πραγματοποίηση επισκέψεων στο εξωτερικό.
* Εκπόνηση τελικής έκθεσης.
* Προβολή και δημοσιότητα πράξης.
Ερωτήματα
Για την αναγκαιότητα αυτής της πράξης και τον προϋπολογισμό της γεννιούνται πολλά ερωτήματα, αφού, όπως καταγγέλλει ο κ. Κοτσυφάκης, για την αποτύπωση της κατάστασης στην τεχνική εκπαίδευση υπάρχει ήδη έτοιμο υλικό. Είναι η λεγόμενη «ηλεκτρονική εσχάρα αποτύπωσης» των σχολείων, την οποία είχε φτιάξει το ΚΕΕ πριν από μερικά χρόνια, υπό την προεδρία μάλιστα του σημερινού γενικού γραμματέα του υπουργείου Παιδείας, Βασ. Κουλαϊδή.
Επίσης, ανάλογη βάση δεδομένων για τα ΤΕΕ είχε δημιουργηθεί στην αντίστοιχη Διεύθυνση του υπουργείου Παιδείας, ενώ ηλεκτρονική βάση survey υπάρχει στα σχολεία.
«Γιατί χρειάζεται να ξοδευτούν σήμερα τόσα χρήματα για σχεδιασμό βάσεων δεδομένων παρόμοιων με αυτές που ήδη υπάρχουν;».
«Γιατί τέτοια σπατάλη χρημάτων; Απλώς για να πάρουν κάποιοι παχυλές αμοιβές και να εξασφαλίσουν κάποια ταξίδια στο εξωτερικό;», είναι τα ερωτήματα που απευθύνει στο υπουργείο Παιδείας ο κ. Κοτσυφάκης.
Εκτός από το συγκεκριμένο έργο, η ΟΛΜΕ έχει καταγγείλει μια σειρά πολύ υψηλών κονδυλίων που έχουν σχεδιαστεί να δοθούν για ενέργειες και έργα που δεν έχουν καμία σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία. Τα κονδύλια προέρχονται από το πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» του υπουργείου Παιδείας, που πραγματοποιείται στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ.
Τα ποσά έχουν ημερομηνία απορρόφησης μέχρι το 2013 και το μεγαλύτερο μέρος τους προβλέπεται για διαφημιστικούς λόγους.
Εκταμίευση από τα κονδύλια αυτά δεν έχει γίνει και η ΟΛΜΕ ζητεί από την υπουργό Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου, να προχωρήσει σε αναπροσαρμογή των κονδυλίων του προγράμματος αυτού, με στόχο όλη η χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ να κατευθυνθεί στις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης. «Δεν αντέχεται να χαθεί ακόμη μία ευκαιρία για τη δημόσια εκπαίδευση όπως έγινε και στο προηγούμενο ΚΠΣ».
Σύμφωνα με την καταγγελία του κ. Κοτσυφάκη, ο οποίος ήταν εκπρόσωπος της ΟΛΜΕ στην 3η συνεδρίαση της Επιτροπής Παρακολούθησης του συγκεκριμένου προγράμματος, οι προκηρύξεις που έχουν γίνει για εκπαιδευτικές δράσεις είναι οι εξής:
* 343.155 ευρώ για να αποτυπωθεί η υπάρχουσα κατάσταση στη Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση.
* 60.000 ευρώ για καταγραφή βεβαιώσεων, πιστοποιητικών,τίτλων σπουδών και των εκπαιδευτικών φορέων που τα εκδίδουν. Δεν μπορεί δηλαδή το υπουργείο Παιδείας, με το μηχανισμό που διαθέτει, να καταγράψει τι τίτλους απονέμουν το Δημοτικό, το Γυμνάσιο, το Λύκειο, τα Πανεπιστήμια.
43 εκατ.!
Στον προϋπολογισμό του ΕΣΠΑ προβλέπονται ακόμη 43 εκατ. ευρώ, τα οποία θα διατεθούν (δεν έχουν γίνει ακόμη προκηρύξεις) για τρεις σκοπούς: την «ενίσχυση της ποιότητας της διαχείρισης», τη «δημοσιότητα» και την «πληροφόρηση». Αναφέρουμε τις πιο προκλητικές περιπτώσεις:
1 9,5 εκατ. ευρώ για το σύμβουλο δημοσιότητας.
24 εκατ. ευρώ για υπηρεσίες δημοσιότητας, προβολής και πληροφόρησης.
312 εκατ. ευρώ για τις υπηρεσίες συμβούλου υποστήριξης.
44.260.000 ευρώ (τρεις προκηρύξεις) για τη δημοσιότητα, δηλαδή για να διαφημιστεί το έργο του υπουργείου Παιδείας στα ΜΜΕ.
570.000 ευρώ, για τρεις μήνες, προκειμένου να συνταχθεί μελέτη για τις δυνατότητες αναβάθμισης της διοίκησης της εκπαίδευσης εν όψει των αλλαγών που θα γίνουν στη Διοίκηση και στην Αυτοδιοίκηση.
6300.000 ευρώ για σύμβουλο αξιολόγησης. Η αμοιβή είναι για δύο χρόνια ή όποτε τελειώσουν τα λεφτά.
7270.000 ευρώ αμοιβή για σύμβουλο επικοινωνιακής στρατηγικής (για τα πρώτα χρόνια) και 180.000 ευρώ για τα επόμενα.
870.000 ευρώ για την αμοιβή τεχνικού συμβούλου, ο οποίος, σε 90 μέρες, θα υποδείξει τον τρόπο που θα συγχωνευθούν οι φορείς του υπουργείου Παιδείας. Για παράδειγμα, πώς θα συγχωνευθεί το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο με το Κέντρο Εκπαιδευτικής Ερευνας και τον Οργανισμό Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ε», το πρόγραμμα για τη συγχώνευση Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ΚΕΕ και Οργανισμού Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών έχει ανατεθεί στην εταιρεία Planet.
Τέλος, από το ίδιο πρόγραμμα επιχειρήθηκε να συνταχθεί πολυνομοσχέδιο (σχετικά με τον εξορθολογισμό στους διορισμούς εκπαιδευτικών) αντί 96.000 ευρώ, το οποίο εν τέλει ακυρώθηκε ύστερα από καταγγελίες στον Τύπο. *
Πηγή: Ελευθεροτυπία (Ολυμπία Λιάτσου)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου